شناسهٔ خبر: 139024 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نود و نهمین جلسه شوای مسکن استان اصفهان تاکید شد؛

رفع مشکل تامین گاز پروژه های نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان

نود و نهمین جلسه شوای مسکن استان اصفهان در نود و نهمین جلسه شوای مسکن استان اصفهان ضمن اتخاذ تصمیم برای مسائل و چالش های موجود حوزه مسکن استان، رفع مشکل تامین گاز پروژه های نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ نود و نهمین جلسه شوای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار و با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا در جهت بررسی مجموعه اقدامات بعمل آمده در حوزه مسکن استان و اتخاذ تصمیم برای مسائل و چالش های موجود، برگزار شد.    

در این نشست با توجه به سیاست گذاری های بعمل آمده در خصوص نحوه ارائه و بررسی مباحث در جلسات شورای مسکن، مسائل به صورت موضوعی مطرح و ضمن بحث و تبادل نظر برای سرعت بخشی و پیگیری در جلسات آتی، مواردی به تصویب رسید.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: مبحث تسهیلات فروش اقساطی نشده پروژه های باقیمانده مسکن مهر پس از ارائه گزارش مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جهت رفع این مشکل کمیته ای در اسرع وقت تشکیل و به صوت ریزبینانه مسائل و پیشنهادات مورد بررسی قرار گیرد و نتایج در جلسه بعدی شورای مسکن استان جهت بررسی و اخذ مصوبه، ارائه شود.  

وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان بررسی و برای رفع مشکل تامین گاز در این پروژه ها با مشورت اعضا تصمیم گیری شد.  

قاری قرآن گفت: موضوعاتی شامل تامین پارکینگ واحدهای در حال احداث و استفاده از ظرفیت شرکت های حقوقی در پروژه های انبوه سازی و بنیاد ساخت بمنظور کاهش هزینه به نفع مردم، در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.  

وی افزود: گزارشی نیز از اقدامات انجام شده در راستای تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان ارائه شد که در این رابطه اولین جلسه کارگروه تشکیل و صورتجلسه آن تنظیم شده همچنین جهت تشکیل کارگروه در شهرستان ها دستورالعمل مربوطه به فرمانداران ابلاغ و پیگیری های لازم جهت اخذ اطلاعات برای تکمیل سامانه املاک و اسکان بعمل آمده است.